Annonce

Gode plagg til julehygge i desember er viktig. Dette er en tradisjon i mange land, inkludert her i Norge. Her benytter mange det man enten kaller julegenser eller julepysj. Slike juleklær får opp stemningen umiddelbart, både grunnet utseende deres, men også kosen som kommer med klestypen. 

Elsker du også julepysj og julehygge? Da er Jule-genser.no et godt valg for deg! Utvalget her er størst i Europa, slik at det er mye å velge mellom. 

“Vi startet i 2016 med å lage 1000 julegensere – i 2022 produserer vi mer enn 400.000 stykker” – Christoffer Sloth, CEO

Julegenser og julepysjamas for hele familien

“Vi begynte å lage pysjamaser for hele familien, og bare lage dem i bærekraftige materialer”, sier Christoffer Sloth, CEO i Jule-genser.no. De har sett en stor vekst i inntekter de siste fem årene.

“Våre inntekter har gått fra 396.000 NOK i 2016 – til 42.000.000 NOK i 2021”, sier Jesper Ahm, hans businesspartner. Veksten har vært helt enorm, og konseptet har blitt spredt til flere land. Guttene fikk den ettersøkte GOTS-sertifiseringen tidlig, noe som satte bedriften på stø kurs mot toppen. 

“Vi startet/har base i Danmark. Vi har siden utvidet til Tyskland, Skandinavia, Italia, Nederland, Frankrike og Spania”, sier Christoffer Sloth.

Bærekraftige julegensere

Bærekraft er kanskje ikke det første du tenker over når du skal kjøpe en julegenser. Men det er utrolig mange julegensere i sirkulasjon. For eksempel eier halvparten av briter mer enn én julegenser. Dette er dessuten en økende trend over hele Europa. 

Nettbutikken hos Jule-genser.no er de eneste som selger bærekraftig julepysj, julegenser og andre juleplagg. Det som startet som en spøk mellom to gutter, har nå blitt en fulltidsjobb og vel så det. 

“Vi elsker jobbene våre – å levere juleglede over hele Europa med deg bestevenn er drømmen”, sier Jesper Ahm.

Julegenser for hele folket

Julegenserne er designet for å treffe et meget bredt marked. Designene er varierte, og genserne og de andre plaggene kommer i mange former og fasonger. “Siden vi har mange forskjellige kunder, har vi både gensere for gamere, doglovers, bærekraftige gensere, klønete gensere og behagelige juleklær”, legger Christoffer Sloth til.

Hans businesspartner og venn, Jesper, er også opptatt av at designet skal treffe mange med den samme julegleden selskapet besitter. “Vi bruker mye tid på å forberede nye design, kvaliteter og innhold – for å fange og levere julegledefølelsen”, sier Jesper Ahm selvsikkert. 

“Vi gjør alle designene våre fra oss selv, og kan derfor ikke kopieres – og vi har åpenhet på designene våre”, skyter Christoffer Sloth inn. 

Et mål om å levere kvalitet

“Vårt hovedmål er å levere høykvalitets juleklær, hvor du vil bli overrasket på en positiv måte når du åpner opp pakken”, sier Jesper Ahm. 

Den rasktvoksende trenden er blitt en unik nisje for guttene. Selv om de allerede har nådd store mål, har de satt seg enda mer hårete mål for fremtiden. De skal nemlig forsøke å tredoble omsetningen over de neste tre årene. 

Selv om selskapet har hatt fysiske konseptbutikker, er det netthandelen de satser fullt ut på. Dette lar selskapet ta med seg dansk design og spre konseptet hurtig og billig. Selskapet har allerede vært i det norske markedet en stund, men en skal ikke se bort ifra at de lanserer flere nye og spennende juleklær her i fremtiden. 

Kun tiden vil vise hva selskapet vil produsere av resultater. Uansett vil det bli spennende å følge Christoffer og Jesper i reisen mot å levere bærekraftige juleklær til hele verden!