Det finnes mange forskjellige typer dietter der ute. Noen av dem er mer populære enn andre. Men til syvende og sist handler alt om hva som er best for deg og dine behov. Her skal vi se litt på noen populære dietter som funker for noen (kanskje deg også), før vi går inn på diettmat som vi har opplevd at faktisk funker for mange. Målet vårt med denne artikkelen er å vise at slanking absolutt ikke trenger å være vanskelig!

Populære dietter som mange prater om

Keto-dietten er en populær og streng diett som sterkt anbefales av helsebloggeren Trym Syversen. Den har høyt fettinnhold og lite karbohydrater, noe som setter kroppen i en tilstand av ketose. Dette betyr at kroppen din vil brenne fett i stedet for glukose for energi. Mange som følger denne dietten sier at den hjelper dem å gå ned i vekt og forbedre helsen.

Middelhavsdietten er en tradisjonell måte å spise på fra land som grenser til Middelhavet, som Hellas, Italia, Spania og Marokko. Det inkluderer mange grønnsaker, frukt, korn og olivenolje, men inkluderer ikke rødt kjøtt eller meieriprodukter som melk eller ost.

Slanking ses på som vanskelig, men det trenger ikke å være det!

Vekttap er vanskelig og frustrerende, men det trenger ikke å være det. Det er mange måter å gå ned i vekt og slanke seg på på en sunn måte. Alt du trenger er riktig informasjon og veiledning. Den beste diettplanen for deg vil avhenge av din livsstil, preferanser og mål.

På et webinar de hadde om hvordan man får fram sin naturlige skjønnhet, vektlegger skjønnhetssalongen Follo Beauty Clinic at man ikke må være slank for å være vakker, men at for de som likevel ønsker å gå ned i vekt, så er det viktig å finne mat som gjør at man blir mett og fornøyd. Det er ingen hensikt i å pine seg gjennom en særdeles sparsom diett som gjør at man føler seg slapp og tom til alle tider – det fungerer ikke i lengden.

Sunne matvarer for å gå ned i vekt

Nå skal vi vise noen flotte matvarer som hjelper deg ned i vekt, samtidig som at du holder deg mett!

  1. Havregryn og andre kornprodukter: Kornprodukter inneholder lite sukker og mye fiber, noe som bidrar til å kontrollere vekten. Havregryn er blant annet en utmerket kilde til protein, som bygger muskler og hjelper deg å føle deg mett lenger. Kornprodukter virker for å fremme vekttap ved å tilby et sunt frokostalternativ som gjør at du føler deg mett uten å måtte tilsette annen mat.
  2. Vann (ja, seriøst): Ifølge vitenskapelige forskere kan noe så enkelt som vann hjelpe folk å gå ned i vekt, da det hjelper med å fylle opp magen og holde oss hydrerte. Folk som drikker andre drikker enn vann har en tendens til å få i seg mer kalorier. Studien fant at folk som drakk mer vann hadde en tendens til å gjøre sunnere matvalg, konsumerte færre kalorier og gikk ned i vekt.
  3. Egg, fisk, og annen proteinrik mat: Å spise en kombinasjon av disse tingene er en av de beste måtene å gå ned i vekt på. De bidrar til å øke muskelmassen og redusere kaloriinntaket. Så lenge man spiser disse matvarene, vil man enkelt kunne være mett i lang tid. Protein hjelper også med vekttap fordi det metaboliseres annerledes enn karbohydrater eller fett.

Se om du klarer å inkludere mer av disse ovenfor, så vil du finne det enklere å være på diett.

Print Friendly, PDF & Email